Forretningsbetingelser
Interphone Danmark ApS
1. Generelt
Følgende kundevilkår er gældende for alle kunder, der bruger IP-telefoni udbudt af Interphone Danmark ApS.
2. Levering af IP-telefoni
Servicen indebærer, at kunden har en bredbåndsforbindelse med en fast eller flydende IP-adresse (WAN). interPhone Danmark ApS kan kræve en fast IP adresse (WAN) såfremt interPhone Danmark ApS skønner at dette er nødvendigt for at kunne levere en tilfredsstillende telefoniydelse.
Det er en forudsætning for at InterPhone Danmark ApS kan levere IP-telefoni, at kunden har købt eller lejet en gateway af InterPhone Danmark ApS, i henhold til særskilt aftale, eller har eget IP-telefonanlæg der er kompatibelt med InterPhone Danmark ApS’ netværk, eller at kunden har indgået aftale om levering af en hosted telefoniløsning fra interPhone Danmark ApS.
Kunden er ansvarlig for at levere internet.
3. Betaling og specifikation af regning
Kunden betaler til InterPhone Danmark ApS i henhold til de til enhver tid gældende takster. Der foretages månedsvis afregning overfor kunden baseret på det aflæste trafiktal. Kunden afregner selv med sin eksisterende mobiloperatør på GSM nettet for mobilopkald foretaget til og modtaget fra interPhones VOIP platform.
InterPhone Danmark ApS har ret til med et varsel på 7 dage at foretage prisændringer over for kunden.
4. Sikkerhed, aflytning m.v.
Som enhver anden form for telefoni kan IP-telefoni aflyttes.
InterPhone Danmark ApS påtager sig ikke i nogen henseende ansvaret for sikkerheden ved samtaler.
InterPhone Danmark ApS gør endvidere opmærksom på, at det er forbundet med straf at aflytte andres telefonsamtaler.
5. Flytning eller ændring af telefonnummer
5.1.
Flytter Kunden, kan kunden tage servicen med sig til ny bopæl, hvis denne er omfattet af InterPhone Danmark ApS’s udbud af servicen og tilkoblet InterPhone Danmark ApS via en bredbåndsforbindelse med fast eller flydende IP-adresse(WAN). Ved sådan flytning af servicen, er InterPhone Danmark ApS berettiget til at pålægge Kunden et nærmere fastsat administrationsgebyr for flytning af Servicen.
5.2.
Hvis kunden flytter til en bopæl, der ikke er omfattet af InterPhone Danmark ApS’s udbud af servicen, er kunden ikke berettiget til at medtage servicen til sin nye bopæl, og servicen ophører med at gælde fra den dag, kunden fraflytter sin bolig. Se pkt. 8 om opsigelse.
6. Fejlsøgning og fejlretning
6.1.
Ved fejlmelding fra kunden vil InterPhone Danmark ApS igangsætte fejlsøgning og påbegynde fejlretning hurtigst muligt. Sådan fejlsøgning og/eller –retning vil almindeligvis ske indenfor almindelige arbejdstider og kan kræve kundens aktive medvirken, herunder på kundens installationsadresse.
6.2.
Kunden skal sikre, at InterPhone Danmark ApS eller en af InterPhone Danmark ApS udpeget tredjemand får adgang til installationer hos Kunden.
6.3.
Måtte kunden vise sig at anmelde en fejl, der viser sig ikke at være en fejl, er InterPhone Danmark ApS berettiget til at opkræve kunden for forgæves fejlretning og/eller –søgning.
7. Force Majeure og ansvarsbegrænsning
7.1.
InterPhone Danmark ApS er forpligtet til afhjælpning ved mangler, funktionsfejl mv. Kunden gøres udtrykkeligt opmærksom på, at InterPhone Danmark ApS herudover aldrig – heller ikke ved egen forsømmelse – kan ifalde erstatningsansvar for fejl eller brist i servicen, hvis denne ikke måtte virke som forudsat. InterPhone Danmark ApS har intet ansvar for servicens fuldstændighed og rigtighed og har heller ikke noget ansvar for skade og/eller tab, herunder – men ikke begrænset til – indirekte tab som avance-, produkt- og driftstab, som følge af fejl eller brist i servicen, ligesom InterPhone Danmark ApS aldrig kan ifalde ansvar for tab af data.
7.2
InterPhone Danmark ApS kan blive nødsaget til at foretage ændringer og indgreb i sit system af hensyn til nationale eller internationale myndigheder, som medfører forstyrrelser for tjenesternes brugere.
InterPhone Danmark ApS er ikke ansvarlig for fejl, nedbrud eller forstyrrelser, som kan henføres til andre teleselskaber, underleverandører, forhandlere og øvrige serviceudbydere. Klager og henvendelser vedrørende disse firmaer må indbringes direkte til de respektive firmaer. Endvidere er InterPhone Danmark ApS ikke forpligtet til at levere sine tjenester, hvis dette umuliggøres som følge af brand, krig, oprør, strejker, lockout, naturkatastrofer, lynnedslag, oversvømmelser og force majeure generelt, som ikke kan overvindes uden betydelige omkostninger for InterPhone Danmark ApS. InterPhone Danmark ApS kan ikke drages til ansvar for tab som måtte følge direkte eller indirekte af fejl i InterPhone Danmark ApS’s systemer eller ved systemnedbrud.
Fejl ved InterPhone Danmark ApS’s systemer vil blive rettet hurtigst muligt efter sådanne fejl anmeldes til InterPhone Danmark ApS i tidsrummet kl. 8.00 til kl. 22.00.
8. Opsigelse
8.1.
InterPhone Danmark ApS er underlagt de vilkår for udbud af televirksomhed, som fastlægges af IT- og Telestyrelsen samt virksomhedens kontraktsparter. Som en følge af dette, kan det være nødvendigt at foretage ændringer i vilkår for brug af tjenesterne samt de gældende takster for benyttelse af tjenesterne. Sådanne nødvendige ændringer vil blive varslet minimum en måned før ændringerne træder i kraft.
Aftalen om levering af IP-telefoni er uopsigelig de første 6 måneder, hvorefter det af begge parter kan opsiges med 1 måneds skriftlig varsel til udgangen af en måned.
InterPhone Danmark ApS er berettiget til at overdrage sine tjenester eller dele af disse til tredjepart. Såfremt en sådan overdragelse medfører ændringer for kunden, skal dette varsles overfor kunden efter ovenstående varslingsregler.
Opsigelse kan alene finde sted skriftligt.
8.2.
InterPhone Danmark ApS er til enhver tid berettiget til at opsige aftalen med en måneds varsel. Hvis der er sket et brud på kundevilkår eller misligholdelse, er InterPhone Danmark ApS berettiget til at opsige aftalen/abonnementet med øjeblikkelig virkning.
Måtte kunden ønske at få Servicen genåbnet efter endt misligholdelse, kan servicen genåbnes mod betaling af særskilt gebyr herfor.
9. Værneting
Denne aftale er underlagt dansk ret. Såfremt der ikke kan opnås enighed mellem parterne skal konflikten afgøres af de danske domstole med retten i Kolding som værneting.
10. Ikrafttræden
Disse kundevilkår er gældende fra den 1. december 2009.